چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

علاقه بري جنكينز به ساخت اسپين آفي از مجموعه جيمز باند

۸۸ بازديد

 

بري جنكينز، كارگردان فيلم Moonlight، علاقمند به ساخت فيلمي از شخصيت ماني‌پني است و شايد اولين اسپين آف اين مجموعه محبوب و قديمي نيز روي پرده سينما برود.

بري جنكينز، كارگردان فيلم تحسين‌شده Moonlight (مهتاب)، علاقمند به ساخت اولين فيلم اسپين‌آف از مجموعهٔ «جيمز باند» است. اين فيلم كه هنوز مشخص نيست تنها در حد حرف بوده يا موضوع را بايد جدي گرفت، در مورد شخصيت معروف فيلم‌ها و رمان‌هاي مجموعهٔ «جيمز باند»، يعني شخصيت ماني‌پني خواهد بود كه اين شخصيت در فيلم‌هاي سال‌هاي ابتدايي، تنها نقش منشي شخصيت اِم را داشت و بعداً به جيمز باند در عمليات كمك مي‌كرد و در دو فيلم آخر نقش پررنگي در روند داستاني داشت. انتخاب بري جنكينز براي ايفاي نقش شخصيت ماني‌پني، نائومي هريس است كه در دو فيلم آخر مجموعه 007 اين نقش را ايفا كرد و در فيلم جديد نيز حضور دارد. 

در فيلم‌هاي مجموعهٔ «جيمز باند»، معمولاً شاهد تغييرات بزرگي نبوده‌ايم و حداقل اين مجموعه در اين زمينه پيشگام نبوده و طي تمام اين سال‌ها فرمولي مشخص و امضاي خود را داشته است. از زمان فيلم‌هاي شان كانري تا دنيل كريگ، رفتار و خصوصيات باند و البته تِم كلي مجموعه تقريباً شكلي يكسان داشته است و تنها در فيلم Skyfall (اسكاي ‌فال) با بُعد ديگري از شخصيت باند روبه‌رو شديم و فيلمي متفاوت از تمام فيلم‌هاي مجموعه به‌تصوير كشيده شد. البته طرفداران دوآتشهٔ جيمز باند نيز اين مجموعه را همان‌گونه كه هست دوست دارند و بعيد است تغييرات بزرگ مانند استفاده از شخصيت زن يا بازيگري همچون ادريس البا، چندان به مذاق طرفداران قديمي خوش بيايد و اين موضوع در رابطه با ساخت اسپين‌آف نيز تا حد زيادي صدق مي‌كند.

ايدهٔ ساخت فيلمي از شخصيت ماني‌پني، شايد در ابتدا ايدهٔ جالب و جذابي به‌نظر برسد و با توجه به اسپين‌آف‌سازي چند سال اخير به موفقيت در گيشه نيز ختم شود، اما احتمالاً طرفداران چندان با اين موضع موافق نباشند و مقاومت‌هايي در اين رابطه نشان دهند. بري جنكينز علاقمند به‌ساخت فيلمي جداگانه از اين شخصيت و با بازي نائومي هريس است و خب نمي‌توان رويه چند سال اخير هاليوود را نيز بي‌تأثير دانست؛ اينكه كارگردان فيلمي چون Moonlight، براي اولين مرتبه تصميم به‌ استفاده از بازيگري زن و سياه‌پوست براي ساخت فيلمي اسپين‌آف از مجموعهٔ قديمي «جيمز باند» داشته باشد.

نائومي هريس كه براي معرفي آخرين فيلم خود، يعني فيلم Black and Blue (سياه و آبي) مهمان برنامه «صبح بخير آمريكا» بود نيز بدين موضوع اشاره‌اي داشت، اما باربارا براكلي، تهيه‌كننده مجموعه، گويا چندان علاقه‌اي به اين ايده ندارد و خب يكي از تصميم‌گيرندگان اصلي براكلي است و شايد ايده به‌كل رد شود.

بدون شك شخصيتي كه نائومي هريس در اين چند سال ايفا كرد، شخصيتي قوي از ماني‌پني بود و در دو فيلم آخر، جايگاه مشخصي داشت، اما اينكه در فيلمي جداگانه چطور از كار درخواهد آمد، مشخص نيست

اينكه اسپين‌آف شخصيت ماني‌پني چه جايگاهي در مجموعهٔ «جيمز باند» خواهد داشت، جاي سؤال دارد. بدون شك شخصيتي كه نائومي هريس در اين چند سال ايفا كرد، شخصيتي قوي از ماني‌پني بود و در دو فيلم آخر، جايگاه مشخصي داشت، اما اينكه در فيلمي جداگانه چطور از كار درخواهد آمد، مشخص نيست. البته با توجه به موفقيت اسپين‌آف‌ها در چند سال گذشته، مانند اسپين‌آف‌هاي مجموعهٔ محبوب «جنگ ستارگان» كه فيلم‌هاي معمولاً باكيفيتي بودند، شايد اسپين‌آف ماني‌پني نيز اين پتانسيل را داشته باشد كه به موفقيت‌هاي آن فيلم‌ها دست پيدا كند و اگر بري جنكينز كارگرداني فيلم را بر عهده داشته باشد، حداقل فيلمي در حد مشخصي از استاندارد ساخته خواهد شد.

گفتني است شِش بازيگر نقش شخصيت ماني‌پني را در فيلم‌هاي مجموعهٔ «جيمز باند» ايفا كرده‌اند؛ لوييس مكسول با حضور در چهارده فيلم ركورددار است و بعد از وي سامانتا باند در چهار فيلم حضور داشته است و نائومي هريس نيز با حضور در سه فيلم با احتساب فيلم جديد، در جايگاه سوم است. كارولين بليس، باربارا بوشت و پاملا سالم، ديگر بازيگران نقش ماني‌پني در مجموعهٔ 007 بودند.

آخرين فيلمي كه از بري جنكينز روي پردهٔ سينما رفت، فيلم رمانتيك If Beale Street Could Talk  (اگر خيابان بيل مي‌توانست حرف بزند) بود كه اين فيلم از پنجمين رمان جيمز بالدوين فقيد، نويسنده‌ٔ سياهپوست آمريكايي كه داستان عاشقانه‌اي را در دهه‌ٔ ۷۰ ميلادي در منطقه‌ي هارلم نيويورك روايت مي‌كند، ساخته شد؛ اين كتاب در سال ۱۹۷۴ منتشر شده است. رجينا كينگ، اد اسكرين، اميلي ريوس، مايكل بيچ، آنجانو اليس، فين ويتراك، ديگو لونا، پدرو پاسكال و ديو فرانكو، از جمله بازيگراني بودند كه در اين فيلم حضور داشتند و به ‌ايفاي نقش پرداختند. اين فيلم با استقبال بسيار خوبي از سوي منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۱۲ ميليون دلاري، فروش ۲۱ ميليون دلاري در گيشه داشت. جنكينز قرارداد كارگرداني فيلم زندگينامه‌ اي از آلوين ايلي، رقصنده و رقص‌پرداز آمريكايي آفريقايي‌تبار و مؤسس گروه رقص تئاتر آلوين ايلي را با شركت فيلمسازي فاكس سرچ‌لايت (Fox Searchlight) نيز امضاء كرده است؛ بري جنكينز را سينمادوستان با فيلم Moonlight مي‌شناسند كه در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و در هشتادونهمين دوره جوايز اسكار در هشت رشته نامزد دريافت جايزه شد و در بخش‌هاي بهترين بازيگر نقش مكمل مرد، بهترين فيلم و بهترين فيلم‌نامه اقتباسي، برندهٔ جايزه شد. اين فيلم با بودجهٔ تقريباً ۴ ميليون دلاري، فروشي ۶۵ ميليون دلاري در گيشه داشت. جنكينز كارگرداني سريال The Underground Railroad (راه آهن زيرزميني) سرويس استريم آمازون پرايم را نيز بر عهده دارد و جوئل اجرتون، ديمون هريمن، چيس و. ديلون، توسو ام‌بدو و آرون پير، بازيگران اين سريال ۱۱ قسمتي هستند. سريال The Underground Railroad اقتباسي از رماني با همين عنوان اثر كلسن وايتهد است كه داستان زن جوان و برده‌اي به نام كورا را دنبال خواهد كرد كه به وسيله راه‌آهني خيالي از نظام برده‌داري در آمريكا فرار مي‌كنند. كورا از جورجيا، كاروليناي جنوبي، كاروليناي شمالي و تنسي مي‌گذرد و درنهايت به اينديانا سفر مي‌كند. كورا در هر مرحله از اين مسير خطرناك با يك افسانه برده‌داري مواجه مي‌شود و شاهد جنايات متعدد است. او تلاش مي‌كند تا اميدش براي زندگي بهتر را حفظ كند.

چند روز پيش در خبري اعلام شد كه مراحل فيلمبرداري و توليد فيلم No Time to Die (زماني براي مردن نيست) كه از خرداد ماه آغاز شده بود، به‌پايان رسيده است. قسمت جديد 007 داستان جيمز باندي را دنبال مي‌كند كه در حال خدمت نيست و در حال لذت بردن از زندگي شخصي خود در جامائيكا است كه در ادامه فليكس ليتر، دوست قديمي او، از جيمز باند درخواست كمك مي‌كند. او به باند مأموريتي مي‌دهد كه بايد يك دانشمند دزديده شده را نجات دهد كه يك گروه تبهكار به‌ دنبال ساخت يك سلاح بسيار خطرناك با فناوري بسيار پيشرفته است كه نقش شرور و منفي اصلي اين فيلم بر عهده رامي ملك خواهد بود.

فيلم No Time to Die قرار است در تاريخ ۸ آوريل ۲۰۲۰ (۲۰ فروردين ماه ۱۳۹۹) اكران شود. دنيل كريگ، رامي ملك، ليا سدو، نائومي هريس، جفري رايت، رالف فاينز، بن ويشاو، روري كينيار، آنا د آرماس، ديويد دنسيك، لاشانا لينچ، كريستوفر والتس، بيلي مگنوسن و دالي بن صلاح، از جمله بازيگراني هستند كه در قسمت جديد فيلم James Bond حضور دارند و به ‌ايفاي نقش پرداخته‌اند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.